آشپزی خاص

آشپزباشی شو

آشپزی خاص

آشپزباشی شو

چیکن ماسالا

پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۲۷ ق.ظ

چیکن ماسالا با پلو



یکن ماسالا مرغی فوق‌العاده خوش طعم و عالی است که طی دو مرحله پخته می‌شوددر مرحله اول داخل فر قرار می‌گیرد و حالت کبابی و نیم‌پز پیدا می‌کنددر مرحله بعدی مرغ داخل یک سس پر مایه از پوره گوجه، خامه و ادویه‌های مختلف ریخته و این بار به طور کامل پخته می‌شودادویه اصلی خوراک چیکن ماسالا همان طور که از اسمش پیداست گرام ماسالا است که قبلاً ترکیبات آن شرح داده شده استالبته با همین روش می‌توانید مرغ کاری هم تهیه کنیدفقط کافی است به جای گرام ماسالا از پودر کاری استفاده کنید.

 

اگر دوست داشته باشید می‌توانید به جای سینه از ران مرغ هم استفاده کنیددر ضمن می‌توانید چیکن ماسالا را قبل از زمان سرو تهیه و در یخچال نگهداری کنیددر موقع سرو کافی است مرغ را همراه با سس آن گرم کنید و همراه با پلو یا با نان نوش جان کنید.

 

طرز تهیه: ابتدا سینه‌های مرغ را به صورت تکه‌های ۵۶ سانتی خرد کنیددر کاسه بزرگی ماست، نمک و بقیه ادویه‌ها را بریزید و خوب مخلوط کنیدسپس مرغ خرد شده را داخل مایع بریزید و زیر و رو کنید تا مخلوط ماست تکه‌های مرغ را بپوشاندسپس روی کاسه را بپوشانید و آن را حداقل ۱ ساعت (یا از شب تا صبحدر یخچال قرار دهید.

 

مرغ در مخلوط ماست

 

روی یک سینی فر ورقه آلومینیومی بکشید و یک توری فلزی پایه‌دار روی آن قرار دهیدمرغ‌ها را روی توری بچینید و سس اضافی را هم روی آن بمالیدسینی را در فر قرار دهید و ۵۸ دقیقه شعله بالای فر را روشن کنیدفقط مراقب باشید مرغ نسوزددر این مدت می‌توانید تهیه سس را شروع کنید.

 

مرغ پخته در فر

 

کره را در تابه بزرگی روی شعله متوسط آب کنیدپیاز خرد شده را همراه با زنجبیل داخل تابه بریزیدو ۵۷ دقیقه تفت بدهید و مرتب هم بزنیدقبل از این که پیاز قهوه‌ای رنگ شود شعله را کم کنیدادویه‌ها را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.

 

سس مخصوص چیکن ماسالا

 

پوره گوجه، خامه، نمک، شکر و فلفل را همراه با نصف پیمانه آب اضافه کنید و بگذارید جوش بیایدسپس شعله را کم کنید و بدون گذاشتن درب تابه صبر کنید سس غلیظ شود (حدود ۱۵ دقیقه). سس را بچشید و طعم آن را به سلیقه خود تنظیم کنید (احتمالاً لازم است مقدار بیشتری نمک و شکر اضافه کنید).

 

اضافه کردن مرغ به سس

 

مرغ که حالا روی آن کباب شده است را داخل سس بریزید و بگذارید روی همان شعله ملایم بماند تا مغزپخت شودچیکن ماسالا را همراه با پلو یا نان سرو کنید.

 

چیکن ماسالا

 

نکته: به جای توری فلزی می‌توانید مقداری فویل آلومینیومی را مچاله کنید و روی سینی پخش کنید و تکه‌های مرغ را روی آن قرار دهید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۹

نظرات  (۱)

ممنون بابت آموزش خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی